آموزش کامپیوتر.اموزش کامپیوتر.ترفند کامپیوتر.آموزش کامپیوتر

آموزش.کامپیوتر نرم افزار سخت افزار کتاب مقاله رایگان ترفند مطالب جالب به روزکد گوشی

آموزش کامپیوتر.اموزش کامپیوتر.ترفند کامپیوتر.آموزش کامپیوتر

آموزش.کامپیوتر نرم افزار سخت افزار کتاب مقاله رایگان ترفند مطالب جالب به روزکد گوشی

امنیت وبلاگ وسایت

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 30 بهمن ماه سال 1389

همیشه گفته ایم یک رمز عبور مستحکم چقدر برای بالا بردن امنیت اهمیت دارد. اما تا به حال به این نکته فکر کرده اید که نام کاربری یا همان user name هم در امنیت نقش مهمی بازی می کند؟ اینجا یک مثال واقعی می بینید تا با اهمیت انتخاب نام کاربری مناسب اشنا شوید.

کاربران ویندوز می دانند که یک حساب کاربری پیشفرض به نام guest در این سیستم عامل وجود دارد. ممکن است ان را فعال کرده باشید تا افراد دیگری در خانه بتوانند از طریق ان به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشند. ضمنا می دانید که به طور پیشفرض این اکانت دارای رمز عبور نیست.

8guest-w400.jpg



ادامه مطلب...
طبقه بندی: کامپیوتر
ارسال توسط سعید
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 30 بهمن ماه سال 1389

وقتی یکی از دوستانم بخش به روز رسانی ویندوزاش (Windows Update) را برای انجام آپدیت های جدید چک کرد، دوست داشت بداند کدام یک از وصله های ارائه شده از سوی مایکروسافت را باید سریعا دانلود و نصب کند و کدام یک از وصله ها نیاز فوری به دانلود و نصب ندارند

این مسئله یعنی انتخاب گزینه های ضروری برای بروزرسانی از بین لیست آپدیت ها کمی گیج کننده است. مایکروسافت لیستی بلند بالا پیش روی شما می گذارد، آنهم با اطلاعات راهنمای کم برای هر مورد. به نوعی خودتان باید تشخیص دهید کدام بروز رسانی ها را واقعا لازم دارید و کدام ها را خیر، کدام ها را علاقه دارید که نصب کنید، و کدام ها پیشنهاد  مایکروسافت است که تنها برای برآوردن مقاصد و سیاست های تجاری مایکروسافت روی رایانه شما نصب خواهد شد!

متاسفانه تنها توجه کردن به نام فایل های آپدیت کمکی به ما نمی کند چرا که بسیاری از نام های این فایل ها کاملا بی معنا و فقط به شکل کدهایی از ترکیب حروف و اعداد است. مثلا بدون جستجو کردن عبارت (KB950124) در گوگل، می توانید به من بگویید چرا شما ممکن است در ویندوز ویستا به نصب این آپدیت نیاز داشته باشیم؟! من که نمی توانم از این کد چیزی را تشخیص دهم!

ادامه مطلب...
طبقه بندی: امنیتی
ارسال توسط سعید
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 30 بهمن ماه سال 1389

امنیت، تمام آن چیزی است که برای حفاظت از اطلاعات و داده های خود نیاز دارید و برای تامین آن نیازمند رعایت برخی اصول و استفاده از ابزارهای مناسب هستید. این روزها پرداخت ها و بررسی وضعیت حساب بانکی و ارتباطات ما بیشتر وابسته به کامپیوتر و اینترنت شده است. پس برای حفاظت از اطلاعات حساس مان باید کامپیوترمان را مجهز کنیم و با پیشگیری، مانع از به وجود آمدن خطرات شویم. در این مطلب ابزارهایی ضروری و در عین حال رایگان را که برای افزایش ضریب امنیت کامپیوتر، لازم هستند، معرفی کرده ایم. استفاده از این ابزارها کامپیوتر شما را تا حد زیادی از خطرات دور نگه می دارد.

‏۱- AVG Anti-Virus (ویندوز)

1-avg-antivirus-main-negahbaan-com.jpg


ادامه مطلب...
طبقه بندی: امنیتی
ارسال توسط سعید
بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 29 بهمن ماه سال 1389

غلب کسانی که موضوع امنیت ارتباطات ایمیلی برایشان مهم است سعی می کنند از چند حساب کاربری مختلف برای مدیریت ایمیل های شان استفاده کنند. برای مثال یک ایمیل شغلی، یک حساب کاربری برای کارهای شخصی و … اما همیشه مشکل ورود به این حساب های کاربری وجود داشته است چون همزمان نمیشده از طریق یک مرورگر به انها وارد شد. حالا گوگل امکان استفاده از چند حساب کاربری به طور همزمان را فعال ساخته.

این امر برای کاربرانی که بیش از یک اکانت گوگل دارند این امکان را فراهم می کند که هویت آنلاین خود را مدیریت کنند. این ویژگی جدید به این معنی است که شما دیگر لازم نیست برای استفاده از اکانتهای متفاوت مرتباً وارد و خارج شوید و یا از مرورگرهای مختلف برای ‪کار‬ همزمان از چند اکانت استفاده کنید.

البته این امکان جدید با همه سرویسهای گوگل کار نمی کند و محدودیتهایی نیز دارد. در حال حاضر تنها سرویسهایی که با آن همخوانی دارند موتور جستجوی گوگل، گوگل کد، تقویم گوگل، جیمیل، خبرخوان گوگل، Sites و بخش Voice می باشند. بخش اسناد یا همان گوگل داک خودمان نیز هنوز در این سرویس فعال نشده ولی گفته شده که به زودی اضافه خواهد شد.



ادامه مطلب...
طبقه بندی: امنیتی
ارسال توسط سعید
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن ماه سال 1389

وب روز به روز خطرناک تر می شود. بدافزارها (Malware) دیگر به یک بلای همه گیر بدل شده اند، سایت های متقلب و آلوده رو به افزایش هستند، بچه ها هر لحظه از طرف سایت های مضر در معرض تهدید قرار دارند و ده ها مورد این چنینی. خب پیشنهاد شما برای مقابله با چنین خطراتی چیست؟ ممکن است به معرفی چندین و چند برنامه امنیتی خوب و کاربردی بپردازید که کاملا هم درست است. اما در اینجا می خواهیم از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنیم. نقش مرورگر در این میان تا چه اندازه است؟

01425i24502600.jpg



ادامه مطلب...
طبقه بندی: مقاله
ارسال توسط سعید
بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن ماه سال 1389

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که تشنه دانلود هستند و همیشه دنبال لینک و فایل جدید هستید، احتمالاً زیاد پیش می‌آید که برای یک آهنگ یا برنامه خاص به سایت های ناآشنا، آلوده و مشکوک هم سر بزنید. اما راه حل چیست و چگونه می‌توان قبل از دانلود یک فایل از سلامت و امنیت آن اطمینان یافت. یکی از بهترین راه ها استفاده از دکتر وب است. برای استفاده از آن در مرورگر فایرفاکس می‌توانید افزونه دکتر وب را نصب کنید البته از قرار می توان آن را روی اینترنت اکسپلورر و اپرا نیز راه انداخت. با نصب این افزونه یک گزینه اسکن ( توسط آنتی ویروس آنلاین دکتر وب) به راست کلیک فایرفاکس اضافه می شود. مانند عکس زیر:

 



ادامه مطلب...